Direktlänk till inlägg 25 mars 2018

Ur askan i elden - Peter Robinson

Av bockeriorat - 25 mars 2018 12:38

 

Ur askan i elden - Peter Robinson

Uppläsare: Tomas Bolme

Lyssningstid:11h 5min

Del 1 i serien om Alan Banks


Polisen i Eastvale har på senare tid fått in larm från kvinnor som har blivit iakttagna när de klär av sig i sina hem. Ingen har lyckats se denne smygtittare och man har inte lyckats få något signalement på smygtittaren.


Samtidigt verkar en del inbrott drabba äldre personer i området, där de får sina värdesaker länsade när de inte är hemma. En dag då en gammal kvinna hittas dödad i sitt sönderslagna hem. Är det samma gärningsmän som till de tidigare inbrotten?


Det här är den första i serien om böcker om poliskommissarie Alan Banks vid Yorkshirepolisen. I den första som jag läste; En ovanligt torr sommar, var Banks redan skild från sin fru, men nu får man reda på hur det hela började, med familjelivet med  Sandra och barnen Brian och Tracy.


Det här är en bra deckare med många intressanta och aktuella synpunkter på till exempel  hur kvinnor ska 

klä sig och om huruvida de vill bli tittade på eller inte. Detta trots att den har 21 år på nacken.


Har du läst böckerna om Alan Banks rekommenderar jag dig även den här boken. Det är en spännande bok precis som de övriga av Peter Robinson. Inte någon av de allra bästa i serien, men heller inte någon av de sämsta.


Jag hoppas att storytel läser in även de övriga tidigare outgivna på svenska, som talbok. 


Lyssna på storytel, adlibris eller bokus.

Läs på adlibris eller bokus




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bockeriorat - 24 juni 2019 08:32

Försöker komma igång att skriva igen, men nu på Instagram, på @bockeriorat titta där om du vill! ...

Av bockeriorat - 1 augusti 2018 12:43


   Stay Metal - Håkan Mattsson & Stefan Hellström Uppläsare: Håkan Mattsson Lyssningstid: 10h 40 min   Kenny "Metal" Bladqvist är en missförstådd och underskattad stjärntrummis som på grund av att ingen annan i världen, Sverige eller ens ha...

Av bockeriorat - 29 juli 2018 08:59


  De vänsterhäntas förening - Håkan Nesser Uppläsare: Reine Brynolfsson Lyssningstid: 15h 29 minuter   Den pensionerade komissarie Van Veeteren ska strax fylla 75 och försöker undvika ett uppmärksammat firande och  grubblar en del över åldr...

Av bockeriorat - 11 mars 2018 16:16


  Barnet - Fiona Barton Uppläsare: Anna Maria Käll Lyssningstid: 12h 7min   En kort notis i en tidning med orden "barnskelett upphittat vid byggarbetsplats", väcker känslor hos fler läsare.   Angela och Nick  är gifta och har två barn ...

Av bockeriorat - 3 mars 2018 18:40


  Jag utan dig - Kelly Rimmer Uppläsare: Maria Lyckow Lyssningstid: 10h 24min   Callum ska snart fylla fyrtio och hans liv kretsar kring arbetet på en PR-byrå och att springa på stranden utanför hans hus i Manly, utanför Sydney.    Lil...

Skapa flashcards