Direktlänk till inlägg 16 september 2016

Mannen utan hjärta - Camilla Grebe Åsa Träff

Av bockeriorat - 16 september 2016 10:45

 


Mannen utan ansikte - Camilla Grebe, Åsa Träff

Uppläsare: Anna Maria Käll

Lyssningstid: 10h 26min

Del 4 i serien om Siri Bergman


När Miguel Alemany kommer hem från en resa finner han sin pojkvän Jussi Ståhl brutalt mördad och skändad. Jussis hjärta hade blivit utplockat ur kroppen och placerad i ett silverskrin. 

Jussi var en känd profil och förekommer ofta i media, framför allt har han gjort sig ett namn i att uttala sig om antikviteter och deras värde i ett välkänd tv-program.


Miguel tror att många kan ha varit irriterade på Jussi, men kan inte säga att någon speciell person vill röja honom ur vägen.


När så ett till mord inträffar, som dessutom visar sig ha ett samband med mordet på Jussi, blir utredarna än mer förvirrade. Det andra offret är ett litet barn och det finns inte alls något samband mellan honom och Jussi. Eller gör det det?


Siri Bergman slutade i förra boken att arbeta som psykolog på sin egen lilla mottagning av olika skäl. När vi får träffa henne här, i den gjärde boken i serien om henne, har hon fått anställning på polisens gärningsmannaprofilgrupp, headhuntad av sin forne studiekamrat Vijay, som hon har hjälpt även i tidigare böcker.


Privat har hon det bra med sin sambo Markus och deras son Erik. För Markus är Siris nya befattning lite känslig, eftersom han själv är polis känner han att Siri har klampat in lie på hans territorium.


Det här är en mycket spännande deckare som är väldigt lättlyssnad. Men och det är tyvärr ett fruktansvärt stort MEN för mig: Jag kan inte längre tycka om Siri Bergman. Efter hennes agerande i denna bok vet jag inte om jag orkar med henne längre. Hon har gjort märkliga grejer tidigare, men här tar det priset. Jag fattar ingenting, varför gör hon så här? Mycket märkligt får jag lov att säga. Bortser man från det, är det dock en mycket spännande deckare som är svår att lägga ifrån sig innan man fått svaren serverade. 

 

Lyssna på: storytel, adlibris eller bokus.

Läs på adlibris eller bokus. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bockeriorat - 24 juni 2019 08:32

Försöker komma igång att skriva igen, men nu på Instagram, på @bockeriorat titta där om du vill! ...

Av bockeriorat - 1 augusti 2018 12:43


   Stay Metal - Håkan Mattsson & Stefan Hellström Uppläsare: Håkan Mattsson Lyssningstid: 10h 40 min   Kenny "Metal" Bladqvist är en missförstådd och underskattad stjärntrummis som på grund av att ingen annan i världen, Sverige eller ens ha...

Av bockeriorat - 29 juli 2018 08:59


  De vänsterhäntas förening - Håkan Nesser Uppläsare: Reine Brynolfsson Lyssningstid: 15h 29 minuter   Den pensionerade komissarie Van Veeteren ska strax fylla 75 och försöker undvika ett uppmärksammat firande och  grubblar en del över åldr...

Av bockeriorat - 25 mars 2018 12:38

  Ur askan i elden - Peter Robinson Uppläsare: Tomas Bolme Lyssningstid:11h 5min Del 1 i serien om Alan Banks   Polisen i Eastvale har på senare tid fått in larm från kvinnor som har blivit iakttagna när de klär av sig i sina hem. Ingen ...

Av bockeriorat - 11 mars 2018 16:16


  Barnet - Fiona Barton Uppläsare: Anna Maria Käll Lyssningstid: 12h 7min   En kort notis i en tidning med orden "barnskelett upphittat vid byggarbetsplats", väcker känslor hos fler läsare.   Angela och Nick  är gifta och har två barn ...

Skapa flashcards