Direktlänk till inlägg 29 mars 2016

Fågelburen - Lisa Jewell

Av bockeriorat - 29 mars 2016 07:06

 

Fågelburen - Lisa Jewell

Uppläsare: Gunilla Leining

Lyssningstid: 11h 30min


För Lorelei Bird är familjen det allra viktigaste. Tillsammans med maken Colin har hon fyra barn; Megan, Bethan, Rory och Rhys. De bor i ett hus  som kallas för Birdhouse i Cotswolds, England. 

Loreleis favorithögtid är påsken och hon försöker sitt allra bästa att se till att sina barn får det mysigt och trevlgt.

Dock blir påsken ett år början till slutet för familjen Birds lycka. En familjetragedi inträffar och ingenting blir någonsin som förut, inte påsken, inte familjen eller dess medlemmar.


Den här boken går i samma stil som den tidigare jag läste av Lisa Jewell - Den tredje hustrun.

Här får vi följa familjen Bird parallellt vid olika tider i livet. De olika delarna vävs tillsammans och de olika karaktärernas hemligheter avslöjas en efter en.


Vi får veta hur de olika människorna hanterar den stora tragedin och hur detta kommer att påverka dem från att vara en stor och lycklig familj till att knappt ens träffas. Och när de väl träffas är de främlingar för varandra.


Det här är en feel-good roman, men samtidigt innehåller den väldigt många tunga ämnen och speciellt mamma Loreleis historia tycker jag är fascinerande och den har jag inte läst om tidigare.


Det är mycket spännande att lyssna på den här boken, eftersom man inte vet var den kommer att ta vägen och hur de olika konflikterna kommer att lösas eller påverka de andra i famljen.


Jag tycker att alla som gillar böcker av Lucy Dillon, Marian Keyes och Jojo Moyes, även ska prova att läsa den här boken, för att jag tror de kommer att gilla den. Jag har sett att det finns ett flertal böcker av Jewell på svenska och engelska och jag hoppas att storytel kommer att ta in fler, då kommer jag garanterat att läsa dem!


Gunilla Leining, som även läst in Jojo Moyes böcker, är mycket behaglig att lyssna på!.


Lyssna på storytel eller bokus.


Läs på storytel, adlibris eller bokus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bockeriorat - 24 juni 2019 08:32

Försöker komma igång att skriva igen, men nu på Instagram, på @bockeriorat titta där om du vill! ...

Av bockeriorat - 1 augusti 2018 12:43


   Stay Metal - Håkan Mattsson & Stefan Hellström Uppläsare: Håkan Mattsson Lyssningstid: 10h 40 min   Kenny "Metal" Bladqvist är en missförstådd och underskattad stjärntrummis som på grund av att ingen annan i världen, Sverige eller ens ha...

Av bockeriorat - 29 juli 2018 08:59


  De vänsterhäntas förening - Håkan Nesser Uppläsare: Reine Brynolfsson Lyssningstid: 15h 29 minuter   Den pensionerade komissarie Van Veeteren ska strax fylla 75 och försöker undvika ett uppmärksammat firande och  grubblar en del över åldr...

Av bockeriorat - 25 mars 2018 12:38

  Ur askan i elden - Peter Robinson Uppläsare: Tomas Bolme Lyssningstid:11h 5min Del 1 i serien om Alan Banks   Polisen i Eastvale har på senare tid fått in larm från kvinnor som har blivit iakttagna när de klär av sig i sina hem. Ingen ...

Av bockeriorat - 11 mars 2018 16:16


  Barnet - Fiona Barton Uppläsare: Anna Maria Käll Lyssningstid: 12h 7min   En kort notis i en tidning med orden "barnskelett upphittat vid byggarbetsplats", väcker känslor hos fler läsare.   Angela och Nick  är gifta och har två barn ...

Ovido - Quiz & Flashcards