Direktlänk till inlägg 26 augusti 2015

I grunden utan skuld - Viveca Sten

Av bockeriorat - 26 augusti 2015 16:21


I grunden utan skuld - Viveca Sten

Uppläsare: Anna Maria Käll

Lyssningstid: 10h 37min

Del 3 i Sandhamnsdeckarna 

 

Nora Linde får på omvägar höra att hennes man har varit otrogen mot henne och hon beslutar sig för att ta med sig sina söner ut till huset på Sandhamn för att få vara i fred och tänka. När barnen är ute och leker gör de en makaber upptäckt. Under en snöhög hittar de en människoarm. Hur den har hamnat där och vem den har tillhört blir Nackapolisen med Thomas Andreasson i spetsens arbete att försöka luska ut.

 

Thomas har gjort slut med sin hemliga flickvän och har lite dåligt samvete över hur han behandlade henne. I den här boken återträffar han sin före detta fru och märker att han har saknat henne med än han har anat.


Parallellt med deckargåtan i nutid löper en historia som utspelar sig i början av 1900-talet.  Ett upplägg som Sten använt sig av tidigare och som till exempel Camilla Läckberg brukar ha i sina böcker.


Som vanligt är Stens deckare spännande samtidigt som de är lite mysiga. Den här gången är det dock inte i sommarmiljö deckaren utspelas utan i Sandhamn under sportlovet.


Efter att nu ha läst den tredje boken i serien börjar jag tycka om karaktärerna, även om Nora Linde kan reta mig till vansinne ibland när hon vägrar prata om sina problem eller berätta vad hon tänker och tycker.


Jag rekommenderar den här boken om man vill ha lite lättsam underhållning ett tag. Spännande för stunden, men ingenting som man går och funderar, reflekterar och grubblar över i flera dagar efteråt.


De tidigare böckerna i serien har Katarina Ewerlöf läst in, men den här läser Anna Maria Käll. Dessa båda kvinnor är högt upp på mina lista över favorituppläsare, så mig stör det inte att "byta" berättarröst. Dock ser jag att resternade böcker är det Ewerlöf igen som läser.


Lyssna på storytel eller bokus

Läs på adlibris eller bokus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bockeriorat - 24 juni 2019 08:32

Försöker komma igång att skriva igen, men nu på Instagram, på @bockeriorat titta där om du vill! ...

Av bockeriorat - 1 augusti 2018 12:43


   Stay Metal - Håkan Mattsson & Stefan Hellström Uppläsare: Håkan Mattsson Lyssningstid: 10h 40 min   Kenny "Metal" Bladqvist är en missförstådd och underskattad stjärntrummis som på grund av att ingen annan i världen, Sverige eller ens ha...

Av bockeriorat - 29 juli 2018 08:59


  De vänsterhäntas förening - Håkan Nesser Uppläsare: Reine Brynolfsson Lyssningstid: 15h 29 minuter   Den pensionerade komissarie Van Veeteren ska strax fylla 75 och försöker undvika ett uppmärksammat firande och  grubblar en del över åldr...

Av bockeriorat - 25 mars 2018 12:38

  Ur askan i elden - Peter Robinson Uppläsare: Tomas Bolme Lyssningstid:11h 5min Del 1 i serien om Alan Banks   Polisen i Eastvale har på senare tid fått in larm från kvinnor som har blivit iakttagna när de klär av sig i sina hem. Ingen ...

Av bockeriorat - 11 mars 2018 16:16


  Barnet - Fiona Barton Uppläsare: Anna Maria Käll Lyssningstid: 12h 7min   En kort notis i en tidning med orden "barnskelett upphittat vid byggarbetsplats", väcker känslor hos fler läsare.   Angela och Nick  är gifta och har två barn ...

Skapa flashcards