Direktlänk till inlägg 21 januari 2015

Färjkarlen - Margit Sandemo

Av bockeriorat - 21 januari 2015 15:21


Färjkarlen - Margit Sandemo


Färjkarlen är del 31 i Sandemos serie i Sagan om Isfolket.


Benedikte LInd av Isfolket är en av de goda drabbade av släkten Isfolket. Hon har fått gåvan att hon "känner och ser" saker som ingen annan ser.

På grund av denna egenskap blir hon efterfrågad att lösa ett oförklarligt mysterium i ett spökhus.

Detta arbete gör att hon träffar länsman Sveg och Sander Brink som efter gåtans lösning ger sig av att söka efter vetenskapsmän som mystiskt har försvunnit i trakterna av Fergeoset.

Sökandet leder till än fler mysterier, oförklarligheter och övernaturligheter. 


Jag rekommenderar att man provar att läsa/lyssna på Sagan om Isfolket. Jag tycker att serien har oförtjänt dåligt rykte hos de som inte har läst serien. Men den är älskad av väldigt många.

Storytel hade problem med alla servrar dagen då boken släpptes, eftersom att så många ville lyssna på den.

Jag läste Sagan om Isfolket första gången när jag var runt 12-13 år och den väckte verkligen läslusten hos mig.

Historierna är spännande, intressanta, sorgliga och roliga omvartannat.

Jag brukar inte gilla övernaturligheter och fantasy, men detta gillar jag!
Visst är det inte helt trovärdiga historier, visst är en del av böckerna inte lika bra, men prova och se vad du tycker.

Kanske blir det som för mig, att karaktärerna blir kära gamla vänner.

Jag har läst böckerna många gånger på det gamla vanliga sättet, men nu var det länge sen sist. 

Och vad mycket man har glömt och vad mycket jag ser fram emot att läsa resterande delar!


Men om du vill prova, börjar med böckerna från början:http://sv.wikipedia.org/wiki/Sagan_om_Isfolket



storytel.se


http://www.adlibris.com/se/bok/farjkarlen-hft-31-sagan-om-isfolket-9789177101185


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av bockeriorat - 24 juni 2019 08:32

Försöker komma igång att skriva igen, men nu på Instagram, på @bockeriorat titta där om du vill! ...

Av bockeriorat - 1 augusti 2018 12:43


   Stay Metal - Håkan Mattsson & Stefan Hellström Uppläsare: Håkan Mattsson Lyssningstid: 10h 40 min   Kenny "Metal" Bladqvist är en missförstådd och underskattad stjärntrummis som på grund av att ingen annan i världen, Sverige eller ens ha...

Av bockeriorat - 29 juli 2018 08:59


  De vänsterhäntas förening - Håkan Nesser Uppläsare: Reine Brynolfsson Lyssningstid: 15h 29 minuter   Den pensionerade komissarie Van Veeteren ska strax fylla 75 och försöker undvika ett uppmärksammat firande och  grubblar en del över åldr...

Av bockeriorat - 25 mars 2018 12:38

  Ur askan i elden - Peter Robinson Uppläsare: Tomas Bolme Lyssningstid:11h 5min Del 1 i serien om Alan Banks   Polisen i Eastvale har på senare tid fått in larm från kvinnor som har blivit iakttagna när de klär av sig i sina hem. Ingen ...

Av bockeriorat - 11 mars 2018 16:16


  Barnet - Fiona Barton Uppläsare: Anna Maria Käll Lyssningstid: 12h 7min   En kort notis i en tidning med orden "barnskelett upphittat vid byggarbetsplats", väcker känslor hos fler läsare.   Angela och Nick  är gifta och har två barn ...

Ovido - Quiz & Flashcards